Viac ako 5 500 vodíkových fuel cell (palivové články) áut bolo predaných od spustenia a číslo ľahko dosiahne 6 000 do konca 2017.
Bola vydaná správa nazvaná ‘Hydrogen Fuel Cell cars: A Global Analysis’ (Vodíkové fuel cell autá: Globálna analýza. Takmer 2400 áut na palivové články – fuel cell autá bolo predaných v prvých troch kvartáloch 2017.
Naqi Jaffery, vedúci autor povedal, že predajná aktivita je ohromujúca lebo infraštruktúra H2 zatiaľ nie je široko dostupná.
Pokračoval „Do roku 2021 bude predávať H2 fuel cell autá aspoň 10 značiek. Do vtedy bude H2 infraštruktúra dostatočne rozvinutá v niekoľkých regiónoch čo umožní širšiu H2 mobilitu.“
„Značky ktoré budú súťažiť na trhu sú Toyota, Lexus, Hyundai, Kia, Honda, Mercedes-Benz and BMW. Ďalší príchodzí do tohto priestoru budú Tata Motors, Pininfarina S.p.A (owned by Mahindra & Mahindra) and Riversimple and VW. Ostatní sa pridajú po roku 2021.“
Správa hovorí, že USA doteraz generovali 50% svetových predajov H2 fuel cell áut. Európa generovala len asi 10% aj keď má viac vodíkových čerpacích staníc.
Táto nezrovnalosť pramení z toho, že v Európe sú vodíkové stanice roztiahnuté v 15 krajinách, zatiaľ čo v USA sú prevažne len v San Francisco Bay Area a Los Angeles a Orange county v Kalifornii.
Japonsko má najviac H2 staníc, a predaj áut v Japonsku a Kórei predstavoval 40% globálneho predaja.
Čo sa týka značiek, Toyota Mirai vymietol trh s s viac ako tromi štvrtinami predaja. Zostatok predaja je rozdelený medzi Hyundai ix35 Tucson Fuel Cell a Honda Clarity Fuel Cell.