Toyota’s Fine-Comfort Ride koncept je ukážkou firemnej budúcej generácie vodíkovej technológie, R&D šéf odhalil na Tokyo motor show.
Aj keď vedenie odmietlo zverejniť špecifikácie, potvrdilo že budúca generácia palivových článkov je menšia, ľahšia, efektívnejšia a lacnejšia ako v jedinom produkčnom aute kde je použitá vodíková technológia – Mirai. Kiyotaka Ise vedúci R&D pre Toyotu povedal, že chce znížiť náklady a zlepšiť výkon o asi 50% s každou novou generáciou pohonu.
„Ak sa pozriete na skok z prvej generácie hybridov na druhú to je to čo sme dosiahli. A to je opäť náš cieľ pre 2020,“ povedal. Chceme napríklad znížiť množstvo platiny a zvýšiť objem predaja pre zníženie nákladov. To sú dva najväčšie ciele v oblasti vodíková technológia.“
Toyota vytvára významnú stratu s predajom každého modelu Mirai ak sa započítavajú náklady na vývoj.
Menšia pohonná jednotka umožnila Toyote posunúť rozmery kabíny cez celú dĺžku a šírku Fine-Comfort Ride s kolesami blízko k rohom obsahujúcimi elektromotor. Žiadne detaily ako budú kolesá poháňať auto neboli zverejnené. V najširšom mieste – šírku Fine-Comfort Ride má okolo dva metre na šírku – je o viac ako 11 cm širší ako Mercedes-Benz S-Class. Napriek názvu Fine-Comfort Ride používa konvenčné závesné usporiadanie. Inžinieri hovoria, že benefity komfortu pochádzajú z elektromotorov zabudovaných v kolesách.
Palivové články v Fine-Comfort Ride by mali dodávať o 50% efektívnejšie prínosy a úspory nákladov, hovorí R&D boss.
Karoséria Fine-Comfort Ride je aerodynamicky vytvarovaná tak aby bola efektívna s unikátnym spodným krytom. Toto tlmí akékoľvek zvuky z ciest a pneumatík. Podľa Japonského testovacieho cyklu má auto podľa Toyoty dojazd 1000 km s kapacitou nádrže 6 kg.
Interiér, ako napovedá názov je zameraný na komfort. Sedadlá môžu byť natočené do rôznych polôh, vrátane plne sklopenej spiacej pozície. Množstvo displejov a projekčných obrazoviek je zabudovaných okolo posádky a sedadlá môžu byť nastavené aby uľahčili konverzáciu alebo vytvorili osobný priestor. Najzadnejšie sedadlá sú v konfigurácii pohovky. Dva predné rady tvoria individuálne sedadlá.
Šéf Toyoty odmietol potvrdiť či Fine-Comfort Ride bol navrhovaný s funkciou autonómnej jazdy. Možnosť natáčania predného sedadla do pozície na konverzáciu s posádkou na zadných sedadlách naznačuje, že je to pravdepodobné.
Ako bežné vodíkové autá vrátane modelu Mirai aj Fine-Comfort Ride môže byť natankované za zhruba 3 minúty.
Toyota nezverejnila koľko Fine-Comfort Ride váži, ale hovorí sa že je to viac ako 2 tony.